Home Coretan SukaSuki Own' Karya Examination

Wednesday 29 April 2015

JOURNEY

Busy days, busy weeks, Busy months!

Years ? Naaa, tak masuk akal pula nak masuk dalam statement di atas ahaha. Hiperbola duhh

Okeh itu just 'starting' - warm up for updating blog

Before that, assalamualaikum peoplessss * okeh overdose 's' *

Apa-apa pun terima kasih lah kepada cik/inche/tuan/puan/dato/datin kerana sudi baca entry tuan empunya blog yang tak seberapa ni. Tak beberapa pro sebab dikira masih baru tapi ingin mencuba seberapa baik yang boleh * yeaaaay, fighting! *

Tak mengharapkan balasan pun untuk memberi maklum balas. Kalau ada yang baca entry ni, baca lah jika anda fikir entry ni menarik. I tak kisah, yang I tahu, I tulis aje apa yang I nak merepek kihkih.

Walau bagaimanapun, tuan empunya blog ni appreciate kepada sesiapa yang boleh menerima dan membaca entry 'beliau' dengan hati terbuka * eh, beliau? ("o) *

Okeh stop stop intro. Panjang berjela-jela pula. Actually, nak kata pasal apa ni?

Oh yoshhh, sebenarnya I nak berkongsi cerita tentang LIFE ! [ Part 1 ]

Duhh, nampak macam mudah kan, satu perkataan aje pun. LIFE.

Tapi, satu perkataan tu jugak lah yang meletakkan jasad kita masih berada di sini.
Bukan nak menakutkan sesiapa tapi hakikat sebanyak mana pun 'bad/good reality' yang kita hadapi, semuanya bergantung kepada kehidupan kita.


Me, orang bijak pandai ? The answer is NO. Tak ada kena mengena pun berkaitan orang cerdik/ bijak/ pandai ni. Common dear, dont judge too rashly. semua orang ada peluang untuk berkongsi rasa dan pendapat yang munasabah. So, lets talk about it.

LIFE IS TOO SHORT TO WAIT.

Nak dijadikan cerita, just MOVE ON duhh, please appreciate your life dear.
Berdasarkan pemerhatian persekitaran yang dilihat oleh cik empunya blog lah, ada sesetengah orang terus murung, berseorangan, pasif, dan ada yang sampai menangis overdose just tak dapat menerima hakikat ' hei, i just get through a bad day okeh "

Ya ya ya, actually tuan empunya blog ni faham kesukaran seseorang itu apabila menghadapi situasi yang tak dapat dijangka yang mungkin melibatkan masalah peribadi korang.

Sebab cik writer pun pernah ada masalah tahap petala ke-7 yang nak kena hadap, sehingga terasa nak give up aje terus. But once cik writer ada terfikir balik lari lah sebanyak mana yang boleh, you always get the difficulty all times. Bezanya cuma tahap 'trouble' yang kita kena hadap aje.

So, please never give up. There is no such thing as an ending, its just a new beginning. Tak semuanya sempurna tapi kita cuba jadi yang terbaik. We were born to be real not to be perfect.


Anyways, korang berhak mendapatkan sesuatu yang terbaik. Life is a gift. so appreciate it. Lets fighting together okeh [^^.] Cik writer pun tak sebagus mana, maaf andai tersalah kata, tersilap bicara or typo di mana-mana ya. Thats all, nanti ada masa continue.

Salam ukhuwah fillah *smile*

No comments :

Post a Comment